I semestr roku szkolnego 2020/2021

UWAGA!!

Godziny pracy w październiku psychologa – A. Chudzyńska


pon. 12.00 – 17.00 – praca zdalna

wt.    12.00 – 17.00 – praca zdalna

śr.      14.00 – 18.00 – stacjonarnie

czw.  14.00 – 18.00- stacjonarnie

pt.     14.00 – 18.00 – stacjonarnie

 PoniedziałekWtorekŚroda CzwartekPiątek
PSYCHOLOG
p.A.Chudzyńska8:00-14:0011:00-12:008:00-9:00;
12:00-16:00
8:00-12:008:00-14:00
PEDAGOG
p.A.Chudzyńska-------------------8:00-11:009:0012:0012:00-17:00--------------------
p.E.Jarocka-Sadowska8:00-9:50;
11:30-12:10
11:25-12:50;
13:35-17:00
11:00-15:308:45-12:108:45-13:30
p.M.Barcz9:50-17:00--------------------8:00-9:50--------------------12:00-16:00
LOGOPEDA
p.E.Kurzela11:45-17-1011:45-17:1013:00-17:1013:35-17:1013:35-17:00

Drodzy Rodzice,


Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna wznowiła swoją pracę od 4 maja br. Poniżej znajdziecie Państwo niezbędne informacje:
https://pruszkowporadnia.pl/praca-poradni-od-4-maja-2020r/

» PRACA PORADNI OD 4 MAJA 2020R. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pruszkowie
Szanowni Państwo, Od 4 maja 2020 r. Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Pruszkowie wznawia działalność diagnostyczną prowadzoną dla potrzeb Zespołu Orzekającego, wydającego dokumenty (orzeczenia i opinie) niezbędne przy organizacji kształcenia specjalnego i wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, stosownie do ich potrzeb oraz opinie w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego.

pruszkowporadnia.pl

Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice,

Zgodnie z oczekiwaniem MKO szkoła uruchamia z dniem 19 marca 2020r.  telefon informacyjny, na który mogą Państwo dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach:
10:00-11:00 – tel. 510 445 479 (p. Monika Barcz)
12:00-13:00 – tel. 511 926 172 (p. Agnieszka Chudzyńska);
14:00-16:00 – tel. 511 926 156 (p. Ewa Sadowska)
Przypominamy także, że mają Państwo stały kontakt ze wszystkimi nauczycielami i dyrekcją przez dziennik elektroniczny.
Z wyrazami szacunku
Anita Chojnowska
Dyrektor SP 5

Uczniowie i Rodzice, 

Wszyscy nagle znaleźliśmy się w nieoczekiwanej i trudnej sytuacji. Rozumiemy, że ten okres może budzić różne emocje, z którymi czasem nie można sobie poradzić. Chcemy wesprzeć Was również w tym zakresie. Telefoniczny dyżur dla Was pełnią nasi specjaliści. Jesteśmy dla Was! 

Psycholog Agnieszka Chudzyńska –tel. 511 926 172 (codziennie w godzinach 9 -12) 

Pedagog Ewa Sadowska   tel. 511 926 156 (codziennie w godzinach 12 – 14) 

Pedagog Monika Barcz  tel. 510 445 479 (codziennie w godzinach 9 – 11)

2019/2020

Telefony służbowe:

Pedagog Ewa Sadowska                     tel: 511 926 156

Psycholog Agnieszka Chudzyńska    tel: 511 926 172          achudzynska@sp5piastow.edu.pl

 

 

Trening Umiejętności Społecznych – TUS

Grupy dla uczniów oraz grupa dla rodziców

Trening Umiejętności Społecznych  (wg Goldsteina) oparty jest na zasadach teorii kognitywnego nauczania społecznego – jest to forma regularnego treningu grupowego. Głównymi celami programu są:
-poszerzenie wiedzy o umiejętnościach społecznych;
-zwiększenie zakresu umiejętności wykonawczych;
-zmiana doświadczeń, przeżyć związanych z byciem w sytuacjach społecznych – zmniejszenie doświadczanego napięcia, uzyskanie lepszej samooceny.
Dzieci zdobywają umiejętność
– rozpoznawania treści przeżywanych emocji,
– przeżycia i nauczenia się kontrolowanych sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego,
– poprawę koncentracji uwagi;
– pohamowania spontanicznych reakcji;
– przeżycia pozytywnych doświadczeń w grupie rówieśniczej;
– poprawy samooceny.

Podczas treningu ćwiczymy umiejętności: zawierania znajomości, słuchania, zadawania pytań, odmawiania, inicjowania rozmowy, dyskutowania, reagowania na krytykę, wyrażania krytyki, radzenia sobie z uczuciami, w tym: rozróżniania uczuć, wyrażania gniewu i rozczarowania, mówienia komplementów. Dzieci biorące udział w Treningu Umiejętności Społecznych nabywają takich umiejętności jak radzenie sobie ze swoimi problemami (z przeżywaniem sukcesu i porażki), potrafią reagować na zaczepki innych, pohamować własną złośliwość, rozwiązywać konflikty z rówieśnikami, czekać na swoją kolej i słuchać polecenia do końca oraz ponosić konsekwencje swoich działań.