I semestr roku szkolnego 2020/2021
UWAGA!!
Godziny pracy w październiku psychologa – A. Chudzyńska
pon. 12.00 – 17.00 – praca zdalna
wt. 12.00 – 17.00 – praca zdalna
śr. 14.00 – 18.00 – stacjonarnie
czw. 14.00 – 18.00- stacjonarnie
pt. 14.00 – 18.00 – stacjonarnie
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek | |
---|---|---|---|---|---|
PSYCHOLOG | |||||
p.A.Chudzyńska | 8:00-14:00 | 11:00-12:00 | 8:00-9:00; 12:00-16:00 | 8:00-12:00 | 8:00-14:00 |
PEDAGOG | |||||
p.A.Chudzyńska | ------------------- | 8:00-11:00 | 9:0012:00 | 12:00-17:00 | -------------------- |
p.E.Jarocka-Sadowska | 8:00-9:50; 11:30-12:10 | 11:25-12:50; 13:35-17:00 | 11:00-15:30 | 8:45-12:10 | 8:45-13:30 |
p.M.Barcz | 9:50-17:00 | -------------------- | 8:00-9:50 | -------------------- | 12:00-16:00 |
LOGOPEDA | |||||
p.E.Kurzela | 11:45-17-10 | 11:45-17:10 | 13:00-17:10 | 13:35-17:10 | 13:35-17:00 |
Drodzy Rodzice,
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna wznowiła swoją pracę od 4 maja br. Poniżej znajdziecie Państwo niezbędne informacje:
https://pruszkowporadnia.pl/praca-poradni-od-4-maja-2020r/
» PRACA PORADNI OD 4 MAJA 2020R. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Pruszkowie Szanowni Państwo, Od 4 maja 2020 r. Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Pruszkowie wznawia działalność diagnostyczną prowadzoną dla potrzeb Zespołu Orzekającego, wydającego dokumenty (orzeczenia i opinie) niezbędne przy organizacji kształcenia specjalnego i wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, stosownie do ich potrzeb oraz opinie w sprawie odroczenia obowiązku szkolnego. pruszkowporadnia.pl |
Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice,
Zgodnie z oczekiwaniem MKO szkoła uruchamia z dniem 19 marca 2020r. telefon informacyjny, na który mogą Państwo dzwonić od poniedziałku do piątku w godzinach:
10:00-11:00 – tel. 510 445 479 (p. Monika Barcz)
12:00-13:00 – tel. 511 926 172 (p. Agnieszka Chudzyńska);
14:00-16:00 – tel. 511 926 156 (p. Ewa Sadowska)
Przypominamy także, że mają Państwo stały kontakt ze wszystkimi nauczycielami i dyrekcją przez dziennik elektroniczny.
Z wyrazami szacunku
Anita Chojnowska
Dyrektor SP 5
Uczniowie i Rodzice,
Wszyscy nagle znaleźliśmy się w nieoczekiwanej i trudnej sytuacji. Rozumiemy, że ten okres może budzić różne emocje, z którymi czasem nie można sobie poradzić. Chcemy wesprzeć Was również w tym zakresie. Telefoniczny dyżur dla Was pełnią nasi specjaliści. Jesteśmy dla Was!
Psycholog Agnieszka Chudzyńska –tel. 511 926 172 (codziennie w godzinach 9 -12)
Pedagog Ewa Sadowska tel. 511 926 156 (codziennie w godzinach 12 – 14)
Pedagog Monika Barcz tel. 510 445 479 (codziennie w godzinach 9 – 11)
2019/2020
Telefony służbowe:
Pedagog Ewa Sadowska tel: 511 926 156
Psycholog Agnieszka Chudzyńska tel: 511 926 172 achudzynska@sp5piastow.edu.pl
Trening Umiejętności Społecznych – TUS
Grupy dla uczniów oraz grupa dla rodziców
Trening Umiejętności Społecznych (wg Goldsteina) oparty jest na zasadach teorii kognitywnego nauczania społecznego – jest to forma regularnego treningu grupowego. Głównymi celami programu są:
-poszerzenie wiedzy o umiejętnościach społecznych;
-zwiększenie zakresu umiejętności wykonawczych;
-zmiana doświadczeń, przeżyć związanych z byciem w sytuacjach społecznych – zmniejszenie doświadczanego napięcia, uzyskanie lepszej samooceny.
Dzieci zdobywają umiejętność
– rozpoznawania treści przeżywanych emocji,
– przeżycia i nauczenia się kontrolowanych sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego,
– poprawę koncentracji uwagi;
– pohamowania spontanicznych reakcji;
– przeżycia pozytywnych doświadczeń w grupie rówieśniczej;
– poprawy samooceny.
Podczas treningu ćwiczymy umiejętności: zawierania znajomości, słuchania, zadawania pytań, odmawiania, inicjowania rozmowy, dyskutowania, reagowania na krytykę, wyrażania krytyki, radzenia sobie z uczuciami, w tym: rozróżniania uczuć, wyrażania gniewu i rozczarowania, mówienia komplementów. Dzieci biorące udział w Treningu Umiejętności Społecznych nabywają takich umiejętności jak radzenie sobie ze swoimi problemami (z przeżywaniem sukcesu i porażki), potrafią reagować na zaczepki innych, pohamować własną złośliwość, rozwiązywać konflikty z rówieśnikami, czekać na swoją kolej i słuchać polecenia do końca oraz ponosić konsekwencje swoich działań.